Mann og dame foran butikkVeileder Geir Olav i dialog med Maria, daglig leder ved Søstrene Grene. 

Rutinen er at emballasje eller annet avfall settes på utsiden av butikken, som så plukkes opp av Serviceteamet. «Dette bare skjer av seg selv. Det er gull verdt» sier Maria. Hos Søstrene Grene har det vært flere jobbsøkere som har fått prøve seg i butikken, og for jobbsøker er dette en unik mulighet å teste om en trives med kundeservice. «Ekstra motiverende også for oss å se at flere av jobbsøkerne trives, og at vi kan bidra til å styrke deres muligheter til å få seg jobb» avslutter Maria.

MannMarius er godt fornøyd med jobben Serviceteamet gjør. 

Marius Sivertzen, daglig leder ved Sabrura Levanger, er godt fornøyd med jobben som Serviceteamet gjør for butikkene og senteret. Marius startet som daglig leder i fjor høst, og han oppdaget fort hvilken ressurs Serviceteamet er.

«Det er en fin gjeng som jobber der. Blide og trivelige personer, som gjør en fantastisk jobb for både Sabrura og senteret», sier Sivertzen. «Vi liker å tenke på Serviceteamet som en del av Sabrura- teamet. De har en viktig rolle i driften av ALTI Magneten, og de gjør senteret komplett» avslutter Sivertzen.  

"Vi kan ikke få rost Serviceteamet nok» sier Monica Olsen, butikkleder ved H&M ALTI Magneten. Mann og dame ved inngangen til butikken H&MMonica, daglig leder ved H&M Magneten i samtale med Geir Olav, veileder ved AFT Levanger. 

Serviceteamet bistår butikken med praktiske oppgaver i det daglige. Den viktigste oppgaven som Serviceteamet gjør for H&M, er å frakte varer som har kommet til varemottaket. Dette er store leveranser, mange kolli som kommer på en gang. Det er lange avstander, og det tar tid for de butikkansatte å transportere varene videre til butikk. Serviceteamet tar ansvar for bortkjøring av emballasje, i tillegg til «småoppgaver» i det daglige som tar tid for de ansatte i butikken.

«H&M har ansatt personer som vi har blitt kjent med via Serviceteamet. De har startet med å gjøre oppgaver for oss i Serviceteamet, deretter har de blitt ansatt i en arbeidspraksis. Dette er en fin måte for både arbeidstaker og arbeidsgiver å få vist seg fram. Vi blir kjent med hverandre, og dette har resultert i ansettelser. Det er en åpen og gjensidig dialog mellom Serviceteamet og butikken. Det er stabilt, og en vet at en får hjelp» avslutter Monica Olsen.